حجت‏ الاسلام‏ مهدی‏ طائب

 

حجت ‏السلام ‏والمسلمین ‏مهدی ‏طائب، تحلیلگر سیاسی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام، مدرس حوزه و دانشگاه و مسئول قرارگاه عمار می‏باشد. این قرارگاه بعد از فتنه 88 برای مقابله با جنگ نرم تشکیل شد.


امتیاز دهی به مطلب:
 

به اشتراک گذاری مطلب:
ارسال به دوستانارسال به دوستان
  • -زندگینامه

    حجت‌الاسلام مهدی طائب متولد سال 1338 است. وی در سال 1353 به حوزه علمیه قم رفت و تحصیلات حوزوی را فراگرفت. عمده تحصیلات ایشان در خارج فقه و اصول می‌باشد. حجت‌الاسلام طائب، همزمان با شروع جنگ تحمیلی، عازم جبهه‌های نبرد می‏شوند و با سردارانی همچون حاج احمد متوسلیان، شهید همت، عباس كریمی و...علیه دشمن بعثی به مبارزه می‌پردازند. وی در دوران جنگ از فرماندهان لشگر محمد رسول الله بود.

    ایشان همچنین مدرس حوزه و دانشگاه، عضو جمعیت ره پویان انقلاب اسلامی و رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار (قرارگاهی متشکل از نخبگان و بزرگان و فعالان فرهنگی - سیاسی که بعد از فتنه 88 جهت مقابله با جنگ نرم تشکیل شده است) می‏باشند.

    حجت‌الاسلام طائب سخنرانی‌های زیادی در باب تاریخ یهود از جمله مباحثی همچون، دشمن شناسی، یهود دشمن دیرینه اسلام، دنیا بازیچه یهود و سلطه صهیونیسم بر دنیا ایراد فرمودند.

     

  • +فتنه از دیدگاه حجت‏الاسلام طائب

    از نظر حجت‌الاسلام طائب، فتنه یعنی حملات دشمن به ما، توسط نیروهایی که در بین ما و هم رنگ ما هستند ولی حمله دشمن یعنی ورود و حمله دشمن توسط نیروهای خودش، بر این اساس ایشان مبارزه با فتنه را بسیار دشوارتر می‌داند و معتقد است تاکنون 4 فتنه در جمهوری اسلامی رخ داده است. اول فتنه خلق مسلمان، دوم فتنه سازمان مجاهدین خلق، سوم فتنه منتظری و چهارم فتنه 88 و دراین‌باره می‌گوید:

    «در فتنه خلق مسلمان فردی را که مردم او را به عنوان مرجع می‌شناختند (آیت‌الله کاظم شریعتمداری) نوعی قوم‌گرایی را هم برمی‌انگیخت. فتنه او بسیار فتنه کور کننده‌ای بود. فقط تعبد مردم به امام آن فتنه را آرام کرد و به همین دلیل ذات قضیه برای خیلی‌ها در آن زمان حل نشد.

    دومین فتنه‌ای که ظهور و بروز کرد، فتنه «سازمان مجاهدین خلق» بود. سازمانی که هم صبغه انقلابی داشت و هم مورد تأیید برخی از علما بود. اولین کاری که این سازمان با اعضا می‌کرد گرفتن روح تعبد به امام بود. این، فتنه بسیار سنگینی بود که در آن حزب‌الله تلاش کرد با بالا بردن سطح آگاهی این فتنه را خنثی کند. البته حل نهایی این فتنه چهارده هزار شهید گرفت و تا سال 66 ادامه پیدا کرد.

    فتنه منتظری، فتنه سومی است که فتنه قوی‌تری بود، در حقیقت جامع دو فتنه قبلی بود. فتنه‌های قبلی هر کدام یک ویژگی و یک نقصی داشت. ویژگی فتنه خلق مسلمان این بود که از سابقه انقلابی برخوردار نبود؛ اما قله آن جریان آقای شریعتمداری به عنوان یک مرجع بود. کسی که البته نقطه‌ضعفش این بود که در امر ظهور انقلاب همراهی نداشت. فتنه سازمان مجاهدین نیز از نظر انقلابی هیچ کمبودی نداشت اما قله مرجعیت نداشت. فتنه سوم هردو نقیصه را بر طرف کرده بود و آن فتنه آقای «منتظری» بود. وی اولاً خودش داعیه مرجعیت داشت و بعد انقلابی بود. درون انقلاب بود. پیچیدگی این فتنه بسیار بالا بود. لکن با تجاربی که مردم و نظام از دو فتنه قبلی به دست آورده بودند سطح بصیرت جامعه بسیار بالا رفته بود.»

    حجت‌الاسلام طائب فتنه 88 را دارای مجموعه‌ای از پیچیدگی فتنه‌های گذشته و بسیار دشوار می‌داند. از نظر ایشان چارچوب‌ها و لیدرهای این جریان از جمله موسوی و کروبی اشخاصی بودند که در 3 فتنه قبلی در نظام برای خود آبرو کسب کردند و می‌گوید: 

    «موسوی در قائله شریعتمداری با اینکه خود یک آذری‌زبان بود سفت و قرص و محکم ایستاد. همچنین در فتنه بعدی نامه‌ای خطاب به مجاهدین نوشت با عنوان بازگشت به فطرت زلال الهی بر علیه مجاهدین خلق؛ و جالب اینکه نامه عزل آقای منتظری را نیز وی رفت و خواند. خب وقتی که کاندیدای انتخابات 88 شد، این بار یک تجمعی از سه فتنه قبلی را با خود به همراه داشت. مرجع تقلید برای خودشان آوردند (آقای صانعی). مرجع تقلیدی که اتفاقاً دارای سابقه انقلابی بود. خود میرحسین موسوی هم کسی است که سابقه انقلابی داشته و در سه فتنه قبلی نقش نداشت. در بدنه حاکمیت نیز که معروف بود به نخست‌وزیر هشت سال دفاع مقدس. تمام این‌ها ریز به ریز محاسبه شده بود. با این تفسیر می‌بینیم که فتنه 88 از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار بود و تنها بصیرت و آگاهی مردم و روشن گری‌های رهبر فرزانه انقلاب بود که این فتنه را ناکام گذاشت.»

    حجت‌الاسلام طائب معتقد است عامل اصلی فتنه 88 استکبار جهانی و سران فتنه بازی خورده آن‌ها هستند. وی همچنین حصر موسوی و کروبی را خواست خود آنها و برای حفظ جانشان می‌داند. از نظر حجت‌الاسلام طائب فتنه بعدی جهانی است.

     

  • +ضرورت بازخوانی حماسه 9 دی

    آیت الله طائب معتقد است در جریان فتنه 88 مردم با دیدن حرمت شکنی معترضان به خصوص حرمت شکنی در روز عاشورا دریافتند که این اعتراضات داستان اختلاف سلیقه نیست بلکه دشمن اصل نظام را هدف قرار داده، بنابراین حماسه 9 دی را خلق کردند. ایشان شاخص و عامل بیداری و بصیرت مردم و شکل گیری 9 دی در آن فضای غبارآلود فتنه را مقام معظم رهبری می‏داند و معتقد است حماسه 9 دی فراتر از گروه‌ها است و هیچ گروهی نمی تواند 9 دی را به نام خود ثبت کند.

    رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، ماندگاری 9 دی را موجب ظهور بصیرت نسبت به فتنه های آینده می‏داند. وی با تشبیه حماسه 9 دی به «واکسن یادآوری» و تشبیه جریان فتنه و سران آن به ویروسی که دشمن برای ضربه به اسلام به بدنه نظام انداخته بود، 9 دی را موجب تسریع مرگ فتنه دانست و ناراحتی عده ای از بازخوانی 9 دی را به همین دلیل طبیعی خواند.

     

  • +اهداف و تفکرات جریان انحرافی از دیدگاه حجت‏الاسلام طائب

    حجت‌الاسلام طائب تفکرات جریان انحرافی را خطرناک و مشایی را فردی غیر مقبول می‌داند. وی معتقد است مشایی عامل دشمن و مهم‌ترین هدف و مأموریتش زمین زدن جریان اصولگرا و شخص احمدی‌نژاد بوده و با شناخت او اعتراض‌ها به احمدی‌نژاد کم خواهد شد.

    به گفته حجت‌الاسلام طائب، مشایی فردی بسیار پیچیده و کار بلد است که از سال 59 در وزارت اطلاعات بازجو بود و هنر بازجو در آن موقع این بود كه كسی را كه بازجویی می‌کنند، توبه كند؛ یكی از سوژه‌های ایشان كه تواب شد خانمی بود كه توابه شد (گفت نظام حقه و ما باطلیم و توبه كرد) و مشایی با این خانم ازدواج کرد. 2 بردار زن مشایی نیز از مجاهدین خلق بودند و در نهایت مشایی از وزارت اطلاعات اخراج شد...  مشایی آدم عجیبی است که نخست‌وزیر هند که از ماسون‏های بزرگ منطقه است با او ملاقات کرد درحالی‌که كمتر كسی می‌تواند با نخست‌وزیر هند ملاقات کند. مشایی، فراماسون و مرتاضی با ظاهر دینی است که اخبار غیبی می‌گوید و محقق می‌شود. او سخنانش را به امام زمان نسبت می‌دهید و دیگران را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

    حجت‌الاسلام طائب معتقد است سخنان مشایی و اظهارنظرهای او در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی و مدیریت انبیاء و گردشگری و... هدف‌دار است و فتنه و انحراف باهم ائتلاف کرده‌اند و هر دو اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند و یکی از اهدافشان خارج کردن نظام از خط اصیلش می‏باشد.

     

  • +واکنش طائب به سخنان توهین‏آمیز کلهر در مورد چادر مشکی

    مرداد ماه سال 90 بود که مهدی کلهر در مصاحبه با روزنامه ایران چادر مشکی را پوشش اشرافی و ره‏آورد حضور شاهان قاجار از مجالس عیاشی اروپا دانست. حجت‌الاسلام مهدی طائب در واکنش به سخنان مهدی کلهر، با بیان اینکه مبارزه با چادر موضوع جدیدی نیست و مطبوعات اصلاحات بارها به چادر توهین کرده بودند، چاپ مطالب توهین‌آمیز به حجاب در روزنامه ایران را تأییدی بر سخنان قبلی خود مبنی بر یکی بودن جریان فتنه و جریان انحرافی دانست.

    حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه مسئله حجاب برای توده‌ی مردم روشن است و چادر مشکی سنبل زن مسلمان است به مبارزات زنان مسلمان در یمن و بحرین و لیبی با نماد چادر مشکی پرداخت و نسبت دادن سمبل زنان مسلمان به مجلس عیاشی اروپا را توهین‌آمیز خواند.

     

  • +سوریه استان سی و پنچم ایران!

    در زمستان سال 91 برخی از رسانه‌ها سخنانی از حجت‌الاسلام طائب در حوزه سیاست‌های داخلی و خارجی نظام انتشار دادند. ایشان در بخشی از این سخنان سوریه را استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ایران دانسته و اظهار داشتند: «اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.»

    این بخش از سخنان حجت‌الاسلام طائب با مخالفت‌هایی رو به رو شد، از جمله مجمع نمایندگان استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای این اظهارات را به شدت محکوم کرد. حجت‌الاسلام مهدی طائب نیز در مصاحبه با خبرگزاری فارس اظهار داشت که رسانه‌ها مقدمه و زيربنای تحليل وی درباره سوريه را تقطيع و تحريف کرده‌اند.

     

  • +تحلیل حجت‏الاسلام طائب از فعالیت برخی احزاب و اشخاص

    حجت‌الاسلام طائب جریان اصلاحات را دو دسته می‌داند، دسته اول اصلاح‌طلب و دسته دوم مدعی اصلاح‌طلبی و مخالف با اصل نظام. وی همچنین هاشمی و خاتمی را قطعاً بد ندانسته و دارای دستاوردهايی می‌داند و معتقد است هاشمی خدمات بسیاری به انقلاب کرده و بازی خورده‏ی جریان فتنه است.

    حجت‌الاسلام طائب احمدی‌نژاد را معجزه قرن می‌داند و با تأکید بر پاک بودن شاکله دولت احمدی‌نژاد، نفی مطلق اختلاس صورت گرفته را اشتباه دانسته و دلیل اصلی گرانی و مشکلات اقتصادی در پایان دولت دهم را دگرگونی نظم اقتصاد دنیا و تأثیر دوران گذر اقتصاد ایران از این بحران و جدا شدن از اقتصاد بر پایه نفت و عبور از دوران مصرف‌کنندگی به تولیدکنندگی خواند و نقش دولت در این مسئله را کم دانست.

     

    دلایل حضور و رد صلاحیت برخی افراد در انتخابات: حجت الاسلام طائب با استناد به سخنان هاشمی رفسنجانی (چند هفته قبل از انتخابات 92) مبنی بر عدم کاندیداتوری‌اش به خاطر شرایط جسمانی، معتقد است او را برای کاندید شدن در انتخابات «هُل» دادند. ایشان همچنین حضور همزمان مشایی و هاشمی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری را بی‌دلیل نمی‏داند.

    به گفته حجت‌الاسلام طائب دو سناریو با رد صلاحیت این دو نفر وجود داشت. در سناریوی اول در صورت تأیید هاشمی و عدم تأیید مشایی امکان داشت احمدی‌نژاد این مسئله را بپذیرد یا مورد قبول نداند و انتخابات را برگزار نکند و در سناریوی دوم با تأیید مشایی توسط شورای نگهبان، انتخابات را با مشایی برگزار کنیم که این انتخابات نیز خارج از قاعده بود و فتنه با جریان انحرافی برمی‌گشت. همچنین اگر مشایی تأیید و هاشمی رد می‏شد جایگاه هاشمی در مجمع که با حکم رهبری است زیر سؤال می‌رفت و در نهایت با رد صلاحیت هر دو طرف توسط شورای نگهبان هر چه که دشمن بافته بود پنبه شد.

     

  • +تبار انحراف، بررسی تاریخ یهود به قلم حجت‏الاسلام طائب

    کتاب تبار انحراف به قلم حجت‌الاسلام مهدی طائب به جریان‌شناسی انحرافات تاریخی یهود از پیدایش تا زمان پیامبر اسلام (ص) با توجه به آیات، روایات و مستندات تاریخی می‌پردازد. سرفصل‌های مهم کتاب عبارتند از: آغاز تاریخ بنی‌اسرائیل، نخستین سازمان بنی‌اسرائیل، عصر حاکمیت موسی (ع)، انحطاط بنی‌اسرائیل، کشتن پیامبران، یهود و عصر بعثت، تروریسم تاریخی یهود، از مدینه تا قدس، شهادت رسول‌الله و...می‏باشد.

     

  • +واکنش مهدی طائب به سخنان وزیر اطلاعات

    سید محمود علوی (وزیر اطلاعات) همزمان با حضور در دولت یازدهم در سخنانی درباره «حل کردن مشکل تمامی کسانی که در پی حوادث سال 88 به خارج رفته اند ولی ترس بی مورد دارند و خلافی مرتکب نشده اند» تضمین داد.

    این وعده و تضمین وزیر اطلاعات با واکنش افرادی همچون مهدی طائب روبه رو شد. به گفته مهدی طائب هیچ زمانی برای ورود افراد غیر مجرم به کشور ناامنی وجود نداشته است و سخنان و مواضع وزیر اطلاعات به گونه ای است که رسانه های بیگانه مواضع نادرست خود مبنی بر وجود اختناق و هراس در ایران را القا کنند و با تأکید بر اینکه دولت حق ورود به بحث مجرمان را ندارد برخورد با جرم و جنایت را منحصراً به قوه قضاییه مربوط دانست.

     



ویرایش این مطلب، یا ارسال نظر